ANALYZING THE GOVERNMENT OF BANDUNG CITY'S INNOVATIONS IN POPULATION SERVICES DURING THE COVID-19 PANDEMIC
Main Article Content
Abstract
The purpose of this research is to analyze the innovations that have been carried out by the Bandung City Government in population services during the Covid-19 Pandemic. This innovation is part of the bureaucratic reform of the Bandung City Government in an effort to improve public services. From this research, it will be known the efforts that have been made by the Bandung City Government in providing population services to the community during the Covid-19 Pandemic.
Article Details
Issue
Section
Articles
References
Azizah, A., Rostyaningsih, D., & Lestari, H. (2023). Efektivitas Program Aplikasi Salaman Dalam Pelayanan Administrasi Kependudukan Di Disdukcapil Kota Bandung. Journal of Public Policy and Management Review, 12(2), 389-408. DOI: 10.14710/jppmr.v12i2.38453
Dewi, Wyke Sartika. 2020. Inovasi Pelayanan Administrasi Kependudukan ( Studi Kasus Kasus Pada Pelayanan Lempeng Gapit di Dinas Kependudukan dan Pencatatan Sipil Kota Madiun). Jurnal Administrsi Publik. Vol. 11, No. 2.
Karniawati, N., & Ramadhan, R. M. (2020). SALAMAN; The Innovation of Demography Services in Bandung City. In Proceeding of International Conference on Business, Economics, Social Sciences, and Humanities (Vol. 3, pp. 363-369).
Luwihono, Slamet. 2008. Pelayanan Publik: Pengertian, Jenis, Prinsip dan Asas. Salatiga.
Mohammad, Reza. 2019. Inovasi Pelayanan Publik (Studi Kasus: Public Safety Center (PSC) 119 Kabupaten Bantul Sebagai Layanan Kesehatan Dan Kegawatdaruratan). Jurnal Ilmu Peemrintahan: KEMUDI. Vol.4 No.1
Oktaviani, R. D., & Setyaherlambang, M. P. (2021). Inovasi Pelayanan Publik Dinas Kependudukan Dan Catatan Sipil Di Kota Bandung. Caraka Prabu: Jurnal Ilmu Pemerintahan, 5(1), 69-90. DOI: https://doi.org/10.36859/jcp.v5i1.456
Permendagri No.7/2019 tentang pelayanan Administrasi Kependudukan Secara Daring
PermenPAN RB No. 30/2014 tentang Pedoman Inovasi Pelayanan Publik.
Rahmawati, Erin., Suryawati, Retno. 2020. Inovasi Pelayanan Akta Kelahiran Anak oleh Dinas Kependudukan dan Pencatatan Sipil (Dispendukcapil) di Kota Surakarta. Jurnal Wacana Publik UNS. Vol 1, No 4.
Undang-Undang Nomor 24 Tahun 2013 Tentang Perubahan Atas Undang-Undang Nomor 23 Tahun 2006
Undang-Undang No.23/2006 tentang Administrasi Kependudukan.
Dewi, Wyke Sartika. 2020. Inovasi Pelayanan Administrasi Kependudukan ( Studi Kasus Kasus Pada Pelayanan Lempeng Gapit di Dinas Kependudukan dan Pencatatan Sipil Kota Madiun). Jurnal Administrsi Publik. Vol. 11, No. 2.
Karniawati, N., & Ramadhan, R. M. (2020). SALAMAN; The Innovation of Demography Services in Bandung City. In Proceeding of International Conference on Business, Economics, Social Sciences, and Humanities (Vol. 3, pp. 363-369).
Luwihono, Slamet. 2008. Pelayanan Publik: Pengertian, Jenis, Prinsip dan Asas. Salatiga.
Mohammad, Reza. 2019. Inovasi Pelayanan Publik (Studi Kasus: Public Safety Center (PSC) 119 Kabupaten Bantul Sebagai Layanan Kesehatan Dan Kegawatdaruratan). Jurnal Ilmu Peemrintahan: KEMUDI. Vol.4 No.1
Oktaviani, R. D., & Setyaherlambang, M. P. (2021). Inovasi Pelayanan Publik Dinas Kependudukan Dan Catatan Sipil Di Kota Bandung. Caraka Prabu: Jurnal Ilmu Pemerintahan, 5(1), 69-90. DOI: https://doi.org/10.36859/jcp.v5i1.456
Permendagri No.7/2019 tentang pelayanan Administrasi Kependudukan Secara Daring
PermenPAN RB No. 30/2014 tentang Pedoman Inovasi Pelayanan Publik.
Rahmawati, Erin., Suryawati, Retno. 2020. Inovasi Pelayanan Akta Kelahiran Anak oleh Dinas Kependudukan dan Pencatatan Sipil (Dispendukcapil) di Kota Surakarta. Jurnal Wacana Publik UNS. Vol 1, No 4.
Undang-Undang Nomor 24 Tahun 2013 Tentang Perubahan Atas Undang-Undang Nomor 23 Tahun 2006
Undang-Undang No.23/2006 tentang Administrasi Kependudukan.